Peristiwa Menyayat Hati Di Jamuan Perpisahan

2012-06-27
-: Adakalanya bergurau membawa padah :-


Berkata tentang jamuan perpisahan, Kakkoii teringat semasa sekolah dahulu..

Seorang rakan sekelas kami ingin berpindah, maka satu jamuan perpisahan dirancang. Perancangan dilakukan dalam diam-diam konon-nya nak bagi kejutan..

Pada hari yang dirancang...


"Ok guys, aku dah order KFC. Sekejap lagi mak aku hantar."

"Woaa kau memang hebat la Din... Sponsor ke?"

"Banyak cantik muka kau, apa sponsor? Kau ingat bapak aku tokey balak?"

"Haha gurau je la ngok.. Berapa kitaorang kena bayar nanti?"

"Aku beli 2 bucket.. Cukup satu kelas melantak! Korang collect sorang 3 ringgit je.."

"Aik? Macam lebih je..."

"Yang lebih kira upah aku je la..."

"Huh, kau memang pandai ambil kesempatan!"


Sebelum waktu rehat, KFC yang dipesan sampai.. Dengan kerjasama guru kelas, KFC tersebut dapat disorokkan di dalam bilik guru.

Semasa waktu rehat, Kakkoii ditugaskan membawa rakan tersebut ke bilik aktiviti pelajar tempat jamuan dilakukan...


"Madi, kau nak pindah bila?"

"Minggu ni aku last lah.. Next week dah pindah dah..."

"Ooo.. Kau ni pindahlah lambat sikit.. Tak ada lah kitaorang bosan."

"Mana boleh, bapak aku kena pindah kerja.. Kalau tak, aku pun tak nak pindah."

"Oooo patut la... Wei tolong aku angkat buku sekejap. Cikgu suruh ajak member tolong lah."

"Orait..."


Setibanya di bilik aktiviti..


"SUPRISE!!!!"

"Hah, apa ni... Apa ni...!?"

"Haha, ni jamuan farewell untuk kau lah!"

"Alamak terharunya aku..."

"Ha jangan diri lagi.. Pergi duduk situ..!"

"Tapi..."

"Tak ada tapi-tapi. Pergi duduk..!"

"Err... Tapi..."

"Duduk! Duduk!! Kau jangan nak lari pulak.. KFC ni si Din beli."

"Err..."

"Penat mak dia hantar kau nak lari pulak ke?"

"Errr..."

"Wei, lupa.. Sebelum kau makan, kau kena la bagi ucapan sikit..."


Dengan nada serba salah Madi bangun dan memberikan ucapannya...


"Seriously aku memang terharu dengan suprise korang ni... Segan pun ada.."

"Haha tak payah segan, kita kan kawan.."

"Tapi aku nak bagitahu yang aku PUASA hari ini.."

"Erk..."


Semua terus diam tak tahu nak kata apa...


P/s :- After that, jika nak buat suprise kena fikir dua tiga kali dulu haha..




16 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Anonymous said...

tapau bawak balik rumah je la :)

Kakkoii on June 27, 2012 at 7:53 AM said...

@cik AF

nak tapau apanya.. semua kena balun dah..

Ana Farhana on June 27, 2012 at 8:08 AM said...

haha, takpa.. takpa.. tapau tok bbuka naaa

wafiy suzly on June 27, 2012 at 12:34 PM said...

hormat kawan, bbuka je lah..

wafiy suzly on June 27, 2012 at 12:34 PM said...

hormat kawan, bbuka je lah..

wafiy suzly on June 27, 2012 at 12:34 PM said...

hormat kawan, bbuka je lah..

maszull on June 27, 2012 at 6:00 PM said...

assalamualaikum kakkoii....yer la simpan bawa balik boleh makan masa berbuka nanti...:)

The Everyting In My Life on June 27, 2012 at 9:51 PM said...

hahahaha...aya allah..kan dh kena.hahahaha..sbr je la :) puasa pulak dah

Siti Safiyyah on June 28, 2012 at 1:01 AM said...

dalam banyak2 ari, ari tu jugaklah dia nak puasa. hahaha

Kakkoii on June 28, 2012 at 3:22 AM said...

@Ana Farhana

tapau? x smpt... dah habis. haha

Kakkoii on June 28, 2012 at 3:23 AM said...

@wafiy suzly

x smpai hti nk suruh dia buang pahala...huhu

Kakkoii on June 28, 2012 at 3:23 AM said...

@maszull

wassalam... x sempat simpan haha

Kakkoii on June 28, 2012 at 3:24 AM said...

@Za Noh

haha time x sesuai

Kakkoii on June 28, 2012 at 3:24 AM said...

@Siti Safiyyah

tau x pe.... hahaha

Jejaka Terhangat on June 28, 2012 at 4:05 AM said...

haha..apa nak buat kalo situasi mcm tu..boleh tangguh sampai bukak puasa. takde masalah kot. kalo puasa sunat, nak bukak puasa time tu jugak pon tak jadi masalahnya..:D

miss ct on June 28, 2012 at 6:32 PM said...

Assalamualaikum...
hee.."surprise" yg menjadi sgt...cite ttg jamuan..teringat pula.. kwn ct belanja makan burger..sbb dia dpt result baik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011