Keinginan + Usaha = Kejayaan!

2011-02-01


Satu hari di sebuah bar..


Rakan : Kau x akan berjaya dalam hidup ni..
Ayah  : Apa maksud kau?

Rakan : Lihat diri kau. Tidak bekerja, anak pula x boleh harap!
Ayah  : Aku mampu untuk mengubahnya..

Rakan : Aku x percaya. Tuhan dah tentukan yang hidup kau tidak akan berjaya.
Ayah  : Berani kau bertaruh?

Rakan : Aku berani bertaruh! Aku akan bagi kau $100 jika kau menang!
Ayah  : Apa pertaruhannya? Aku sanggup terima!

Rakan : Baiklah! kau mesti jadikan anak kau seorang yg berjaya dalam hidupnya!
Ayah  : .... (terdiam)

Rakan : Dan kau juga mesti bermenantukan seorang jutawan! Jika kalah kau mesti bagi aku $100!
Ayah  : (Setelah berfikir sejenak) Baiklah aku setuju!




Di rumahnya...
 
Ayah : Ayah nak kamu kahwin dengan perempuan pilihan ayah.
Anak : Saya akan pilih pengantin saya sendiri!

Ayah : Tetapi, perempuan pilihan ayah ialah anak Bill Gates!
Anak : Tidak! Saya malu kerana kami tidak akan setaraf!

Ayah : Kenapa?
Anak : Saya tiada kerja dan taraf hidup kami berbeza!
Ayah : Jgn risau anakku, serahkan kpd ayah.. Ayah akan pastikan kau berjaya!

Keesokan harinya si Ayah pergi berjumpa Bill Gates..

Ayah : Tuan, saya ada seorang pilihan suami untuk anak perempuan tuan.
Bill Gates : Hah? Anak saya masih muda untuk berkahwin!

Ayah : Tetapi, lelaki ini ialah naib presiden kepada Bank Dunia.
Bill Gates : Ah.. kalau macam tu saya setuju sangat!

Kemudian si Ayah pergi berjumpa presiden Bank Dunia..

Ayah : Saya ada seorang pekerja yang sesuai untuk menjadi naib presiden tuan.
Presiden : Tidak, saya sudah mempunyai ramai naib presiden dan saya tak perlukannya lagi!

Ayah : Tetapi lelaki ini adalah menantu Bill Gates!
Presiden : Ah.. Baiklah! Suruh dia masuk kerja esok!




Dan akhirnya si Ayah dapat anak yang berjaya dan turut menjadi bapa mertua kepada seorang jutawan! Dan dia menang pertaruhan bernilai $100!

Iktibar : Walaupun kamu tiada apa2, namun kamu boleh mencapai apa saje! Yg penting kita fikiran & perlakuan mestilah POSITIF!!

3 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Anonymous said...

testing2x

Anonymous said...

(^_^)

Kakkoii on August 16, 2011 at 8:20 AM said...

speechless~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011