CEBOK La Sendiri!

2011-03-30
Salam sejahtera para Kakkoiis sekalian.

Seperti yang kakkoiis sedia maklum, Kakkoii sudah lama tak update blog. Gian pula rasanya. Dan kali ini Kakkoii kembali semula dengan entry baru. Hahaha.

Malaysia merupakan gabungan beberapa buah negeri. Setiap negeri ada bahasanya yang tersendiri. Seringkali bahasa-bahasa yang digunakan mempunyai perkataan dan sebutan yang sama, tetapi membawa maksud yang berbeza. Jika kakkoiis bergaul dengan rakan-rakan dari negeri lain, pastinya akan sedar akan hakikat ini.

Bagi Kakkoii, perbezaan maksud ini membawa kenangan yang kelakar. Kisahnya begini..

Terdapat seorang housemate yang berasal dari negeri Perak Darul Ridzuan. Dialeknya tidak lah pekat mana. Maklumlah orang Ipoh.

Suatu hari member ini sedang memerut (berak la tu). Tiba-tiba


"Kakkoii..... Sini jap."

"Ko nak ape?"

"Sini la jap..."


Dengan perasaan penuh kemalasan nak ke tandas... Kakkoii gagahi juga.


"Ish busuknye! Ko makan taik ke ape!!?"

"Hehe.. Tak lah.. Aku tak buang baru 3 hari je.."

"Mak oi... Patutlah bau macam 'manhole' pecah!"

"Shhh rilek la... Tolong aku jap."

"Tolong ape?"

"Tolong amik CEBOK jap."

".......Ape? Kurang jelas la"

"TOLONG AMIK CEBOK!"

"Bengong! Kau CEBOK la sendiri! Bontot kau apehal pulak aku nak cebokkan!"


Terus berlalu meninggalkan bau busuk dan kebengangan yang melampau..

15 minit selepas itu..

"Ape la kau ni. Mintak tolong sikit pun tak boleh."

"Gile ape kau? Bau pun aku dah tak tahan, ni nak CEBOK kau pulak!"

"Takkan tolong pun tak boleh!"

"Kepale otak kau lah! Geli aku!"

"CEBOK pun geli?"

"Dah tu ko fikir pegang lubang bontot orang lain, tak geli ke??"

"Bila masa aku suruh kau pegang lubang bontot aku?"

"Aik? Takkan kau CEBOK tak gosok? Ish pengotor"

"CEBOK mana boleh gosok. Kan curah air je boleh"

"......Songsang! Pengotor punya member!"

".....Jap.. CEBOK orang Melaka panggil ape?"

"Ni..."

Sambil menggayakan perbuatan membersihkan punggung..

"Dah tu yang bekas air warna biru tu?"

"Yang mana?"

"Yang dalam sinki tu.."

"...ITU GAYUNG!!!"



P/s : Harap maaf diatas kelucahan bahasa yang digunakan. Ada apa-apa perkataan yang sebutannya sama tetapi maksudnya berbeza?


7 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Syuk Ry on March 30, 2011 at 1:59 AM said...

ahak2.. bnyak yer CEBOK..

Kakkoii on March 30, 2011 at 4:56 AM said...

tau x pe... haha

Siti Safiyyah on March 30, 2011 at 7:19 AM said...

err..
haaa..orang slalu salah paham antara habat dan hebat..habat tu dialek pahang maksudnye pengotor..hebat tu hebat lah..kalo ss sebut habat, mesti org ingat ss typo..;p

Kakkoii on March 30, 2011 at 7:21 AM said...

err bukan ke ss memng typo? ermmmm

Mr.Kerro on March 30, 2011 at 8:37 AM said...

hahah aku pon pggil gayung tu cebok..hahah

Kakkoii on March 30, 2011 at 10:22 PM said...

mr kerro... igt kalo dtg melaka jgn sebut cebok untuk mintak gayung... nanti kene ketuk kepale! hehe

Emmie Idris on March 31, 2011 at 10:34 AM said...

emmie memang panggil cebok jugak. org ipoh jgk. ngee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011