lambat Lagi Ke? Tak Tahan Ni!

2011-08-15
Cilok dari google image

Memang menjadi kelaziman Kakkoii akan pergi melakukan solat terawih secara berjemaah di surau berdekatan..

Pada suatu hari, Kakkoii bersolat di barisan belakang bersama-sama dengan beberapa orang kanak-kanak..

Baru sahaja rakaat kedua, tiba-tiba..


"Man, oi man.."

"Diam la wei, aku tengah sembahyang ni mana boleh berbual dengan kau.."

"Sekejap aje.. aku nak tanya kau ni.."

"Tanya apa? Sekejap je tau.. Aku nak sembahyang ni."

"Lambat lagi ke nak abis?"

"Entah, ayah aku kata tadi 11 rakaat.."

"Mak aih, lamanya.. Aku tak tahan dah ni."

"Kau ni ingat nak main je ke.. Sembahyang la wei."

"Bukan lah... Aku nak terkentut.."

"Kau tunggu je la sampai habis 11 rakaat baru kentut. Kalau kau kentut sekarang batal la air sembahyang kau."

"......."




Tiba-tiba bau tidak menyenangkan memenuhi ruang..




"Pst, woi.. Kau dah kentut ke?"

"A ah.. aku tak tahan.."

"Pergi la ambil air sembahyang.. Air sembahyang kau dah batal tu.."

"Tak pe lah.. aku tunggu habis 11 rakaat nanti aku ambil la."

".......erk?????"




P/s : Adakalanya kebodohan kanak-kanak kecil membuat kita ceria..


Jika minat entry ni sila tekan like dan share dlm FB anda ye..


33 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

ZWAN SABRI on August 15, 2011 at 10:03 AM said...

HAHA.. lawakla budak2 nii.. time solat pown boleh besembang.. tp suka dengan semangat depa yg still teruskan tarawih tuu.. ;)


MySuaraBlog: Penyakit Makan Benda Pelik

Kakkoii on August 15, 2011 at 10:09 AM said...

zwan >> itu la dia kanak2... seputih kain tinggal kita yang mencorakkannya~

cintatulip on August 15, 2011 at 10:18 AM said...

hahaha... comel la!!! bdk2 mesti buat benda2 pelik kan.. rindu zaman bdk2 smayang pijak kain tlekung org sblah biar die xleh bgn.. wakakakaka.. pastu gelak2

Kakkoii on August 15, 2011 at 10:21 AM said...

cintatulip : haha tau x pe.. memang terkenang zaman kanak2 kan~

Mss Ieza on August 15, 2011 at 10:26 AM said...

haha..cumil gle bdk nie XD
tringat kat adk plak

FYA PELANG! on August 15, 2011 at 10:41 AM said...

haha. sengal lha bebudak ni. msti cerdik ni :) comei :) kk khusyuk ke dok ? ater da bau smacam kan ? haha.

kakulators on August 15, 2011 at 10:44 AM said...

gamabar nice jugak tu

hana on August 15, 2011 at 10:53 AM said...

kakkoii x khusyuk.
boleh plak dgr dak2 tu sembang...
hahaha

BAGITAU.COM on August 15, 2011 at 12:03 PM said...

dalam gambar kat ats tu tandas ke tu?

~~zAnAfAhMi~~ on August 15, 2011 at 2:05 PM said...

kerenah anak2 buat kita nak marah dlm senyum. anak akak lagi la (9 tahun) bila rukuk, mata boleh pandang ke tv dlm membongkok tu.....haa..nak marah ke nak senyum?

ainina jelani on August 15, 2011 at 3:19 PM said...

ok nmpk sgt kau tak khusyuk terawih tu kan? hahaha

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:52 PM said...

mss leza >> mss leza ada adik?? :hah

haha gurau2 jek... tp dak2 kecik yg innocent memang cumil

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:53 PM said...

fya pelangi >> terus terang kate, ilang kekusyukan bila dgr perbualan mcm tu... huh

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:53 PM said...

kakulators >> waaa kaku skodeng!

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:54 PM said...

hana >> haha kantoii... siap tambah bau g mane nak kusyuk time tu T_T

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:55 PM said...

bagitau >> a ah... tandas cangkung luar jenis lame... kat malaysia ni kk pernah jumpe kat resort teluk ramunia.. tp orng kampung punye la.. bukan resort punye.. haha

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:55 PM said...

zanafahmi >> budak2 kak, kita la yg kene didik die

Kakkoii on August 15, 2011 at 3:56 PM said...

ainina >> ish bikin kantoi jek

HAFIZAL on August 15, 2011 at 7:56 PM said...

lawak betul...hehehee.. akal diaorang belum dapat memastikan perkara2 yang benar2 terjadi

Kakkoii on August 15, 2011 at 7:59 PM said...

hafizal >> yup... kanak2 ribena~

LyNn AnaLya on August 15, 2011 at 8:49 PM said...

haha..siyes,kelakar ;)

Nurulee on August 15, 2011 at 11:09 PM said...

hahaha. masalah sungguhlaaa kanak2 ni. :D

nurhamizatulzullraooh on August 16, 2011 at 2:35 AM said...

As'salam hal mcm ni slalu je blaku kt mana2..xhran pun..tp ada jgk org dwasa pun sama kdng2 2 kuar bau je angin 1bdan klu ada yg xngaku :(

Kakkoii on August 16, 2011 at 3:45 AM said...

lynn >> banyak lagi cerita menarik dlm blog ni lynn, hang godek2 aje

Kakkoii on August 16, 2011 at 3:45 AM said...

nurulee >> ape nak wat... dewang x faham lagi..

Kakkoii on August 16, 2011 at 3:46 AM said...

nurhamizatul >> haha x ngaku 1 keje, kalo die x p amik air sembhyang then terus sembahyang 1 keje lagi

kuang3

-iXxOrE- on August 16, 2011 at 7:14 AM said...

ahahahahaha!!kelakarnya!!!!

Kakkoii on August 16, 2011 at 7:25 AM said...

ixxroe >> ish jgn gelak mcm tu... kurang pahala puasa

miss ct on August 16, 2011 at 8:50 PM said...

Assalamualaikum kk..
kk x khusyuk dlm solat?? erk

Gadis Butterfly on August 16, 2011 at 9:30 PM said...

lawak giler la budak tu...
nk tggu abs 11 rakaat baru nk ambik air sembayang lagi...

Kakkoii on August 17, 2011 at 1:33 AM said...

miss ct >> ada gangguan la~~!

Kakkoii on August 17, 2011 at 1:34 AM said...

gadis butterfly >> huhu tiada pengetahuan la namanya tu..

VECASTS - LISTEN ONLINE RADIO WATCHING ONLINE TV on December 16, 2011 at 3:48 AM said...

VEBCASTS - Listen web Radio Watching web TV, Tv Online. Watch Over 3000 Online TV Channels And 6500 Radio Stations Free For Around In The Wold clik to watching
Listen Hindi radio click ,watching live movie ,live international radio,indo radio.usa radio and more ,LIVE MOVIE ,LIVE SPOTS,LIVE HINDI RADIO ,HINDI MOVIE ,AXN LIVE ,STAR MOVIE LIVE ,MAX CHANNEL LIVE LIVE UNTERNATIONAL RADIO AND TV BROADCASTER
MALAYSIA RADIO ONLINE , UNTUK MENONTON sini lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html
MALAYSIA RADIO ONLINE terdapat lebih 180 buah stesen radio online malaysia lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/11/listen-malaysia-radio-online-live-radio.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011