OTT ?

2011-03-02


Salam sejahtera kakkoiis semua.

Topik hari ini ialah

OTT ?

Kenapa kita malu? 
Kerana kita buat perkara yang memalukan.

Tapi, kenapa kita malu bila kita buat perkara yang tidak memalukan?
Inilah dia OTT

Apa itu OTT?
OTT adalah orang yang malu pada perkara yang tidak memalukan.

Tak faham?
Cuba fahamkan dialog di bawah


Lecturer : Ada siapa boleh terangkan pada saya macamana struktur bangunan mengagihkan beban?
Semua : struktur...bla bla bla... beban... bla bla bla bla.... tergolek.. eh teragih.. bla bla bla..

Lecturer : Eh apa korang ni.. satu-satu lah. Angkat tangan sapa nak jawab?
Semua : Senyap............

Lecturer : Hah kamu yang dekat belakang tu. Bagitau saya macamana struktur bangunan agihkan beban.
Budak Bertuah : err... er...e...... hehe

Lecturer : .....Tadi saya tanya semua macam boleh jawab. Tapi sekarang bila tanya sorang-sorang tak boleh pulak. Hah siapa yang boleh jawab?
Semua : ...........

Lecturer : Korang ni memang OTT lah.
Budak Bertuah : OTT tu apa prof?


Lecturer : ORANG TAKDE TELUR!


Haha, inilah situasi pelajar kita sekarang.. Siapa setuju? 
Yang "ada telur", nisbahnya terlampau sedikit berbanding yang OTT.

Kakkoiis mana yang setuju angkat tangan cepat!

11 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Siti Safiyyah on March 2, 2011 at 9:16 PM said...

uikkk bahasa kau..cam kasar jek ayat tu..

Kakkoii on March 2, 2011 at 9:17 PM said...

hehe siti safiyyah.. Ini bukan kasar.. tapi berkias.

Siti Safiyyah on March 2, 2011 at 9:18 PM said...

berkias pon boleh gune perkataan lain kan? bahase kite wajah kite tau..

Jejaka Terhangat on March 2, 2011 at 9:19 PM said...

malu pada tempat yang tak sepatutnya..dan ada yang patut kena malu, tapi jadi tak malu plak..rasanya kadang2 diri kita sendiri pon camtu..=(

nurulatiqahismail on March 2, 2011 at 9:19 PM said...

haish....
ingat kan telor sape lah tadi...
TT_TT

Kakkoii on March 2, 2011 at 9:19 PM said...

ok siti~ sowie.. Tapi memang word inilah yang digunakan oleh prof kakkoii. just sharing :P

Siti Safiyyah on March 2, 2011 at 9:20 PM said...

erkk prof gune perkataan tu? :hah contoh tu betul cume word tu...erm

Kakkoii on March 2, 2011 at 9:21 PM said...

prof kasaq, nak wat macamana.. dah geram kata aje. Kadang2 kena open. So budak2 x la tensen sgt

adamzico on March 2, 2011 at 9:22 PM said...

OTT ya? hehe.. sape OTT angkat tangan cepat!!! lalala

Siti Safiyyah on March 2, 2011 at 9:22 PM said...

ss tak open..sorry :(

Kakkoii on March 2, 2011 at 9:23 PM said...

no heart feeling la SS... dun worry.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011