Berhati-hati dengan air tin!

2011-04-02


Salam sejahtera Kakkoiis sekalian.

Tahukah Kakkoiis bahawa minuman dalam tin sebenarnya berbahaya kepada kita?


"Apa yang bahayanya?"


Baca cerita di bawah sebagai info bersama.

Suatu hari Kakkoii bersama rakan-rakan pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari. Setibanya di kedai tersebut..

"Adoii nak terkucil pula.."

"Ha pergilah dekat belakang tu ada tandas"

Dipendekkan cerita Kakkoii pergilah ke tandas..

Untuk ke tandas, Kakkoii perlu melalui satu ruangan yang digunakan oleh pengusaha kedai sebagai tempat menyimpan barang kering. Terdapat pelbagai barang yang ada termasuklah stok air tin!

Tiba-tiba...


Ciit Ciiit Ciiit!

"O mak kau! Tak guna punya tikus, buat aku terkejut aje!"


2 ekor tikus sedang bermain kejar-kejaran di atas


SUSUNAN STOK AIR TIN!


Terdetik dalam hati Kakkoii... kita minum air tin macamana?


Guna 
STRAW 
atau 
TERUS KE MULUT?


Selepas keluar dari tandas, Kakkoii melihat pekerja restoran tersebut mengambil air tin tadi dan terus menyusunnya di dalam peti sejuk beku...

Secara kebetulan, seorang rakan Kakkoii memesan air tin tersebut dan apabila dihidangkan...


"Beb, aku nasihatkan kau basuh dulu tin tu."

"Ala, nak minum air je kot, bukannya tin."

"Ok... minumlah kalau kau nak rasa tapak kaki tikus!"

"Erk...."


Kesimpulannya, untuk keselamatan Kakkoiis, setiap kali membeli minuman dalam tin, basuh dahulu tin tersebut! 

Walaupun kita minum guna straw, tetapi apabila kita membuka tin, "cap" nya akan masuk ke dalam air!


P/s: Tidak perlu menghiraukan nasihat Kakkoii jika kamu mahu minum air tapak kaki tikus! hehehe.

20 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Chegu Zubir on April 2, 2011 at 10:58 PM said...

pengotor btul kdai tu...kalau c.z memang sekali terkena memang x g dah...hehehheh

jom baca dan komen
Perkara Yang Kadang-Kadang Kita Perasan/Tak Perasan
Renungkan Sedalam-Dalamnya- "Jodoh"
Kenapa Lelaki Tak Kahwin????

MéuzAngelo™ XXIII on April 2, 2011 at 11:02 PM said...

salah kedai tu yg kotor.. better basuh tin dulu sebelom minum kan..

Sape lebih hebat?

Syuk Ry on April 2, 2011 at 11:04 PM said...

better mnum air minerel.. huhu..

Kakkoii on April 2, 2011 at 11:04 PM said...

jika kedai sebersih mana pun, kita x tau tin tu dtg dri mana.. btul x?

Mana la tau masa simpan dlm gudang dah ada tikus kencing kat tin tu..

Tak ke naya..

So, setuju dgn muez.. basuh dulu!

Kakkoii on April 2, 2011 at 11:04 PM said...

syuk ry.. minum air mineral lebih berkhasiat!

setuju 100%

[kurakura] on April 3, 2011 at 2:19 AM said...

kakkoi , kan pena kuar kt tv pasal ni . ade stor minumam tin buat kajian pasal ni . bile dea letak cecair amende ntah atas tin tu , ade kesan kencing tikus . eeee . yekk. uhukk . -.-

✿ MIZZ NIA AYSRUQ™ ヅ ✿ on April 3, 2011 at 5:37 AM said...

tips yg berguna =)

Siti Safiyyah on April 3, 2011 at 6:30 AM said...

best gak pe minum gune tin yg ade bekas tapak kaki tikus.. euwwww bhaha ;p


p/s: dah umum ke pemenang? adeh sorrylah, 2-3 arini laptop takde kat tangan T____T

hana on April 3, 2011 at 6:58 AM said...

muahaha..
kedai mana tu??
nk rasa gak tapak kaki tikus..hahaha

Kakkoii on April 3, 2011 at 7:07 AM said...

kurakura : pernah ke? ermmm x tau la pulak..

mizz : ^^ sebab berguna kakkoii nak share

SS : ko memang suka kaki tikus kan... hahaha

hana : ala, nak rasa senang je... tangkap tikus then kurung semalaman dgn air tin.. konfirm dpt tapak kaki + najis + air kencing hehehe

pRiNCe on April 3, 2011 at 10:30 PM said...

dtg melawat blog yg dikomen oleh nelly...:)
cantik blog nie..:)

CIK GADIS on April 4, 2011 at 9:04 AM said...

CG mmg xminum air tin..abah xbg..uwaaaa!ktanya xnagus..sob3! =(

LATEST :
KEMALANGAN TRAGIS

Kakkoii on April 4, 2011 at 9:07 AM said...

huhu bgus... kandungan gula tinggi sgt... jgn minum..

silap2 ada tapak kaki tikus!

Kuang3

Khairil on April 4, 2011 at 9:01 PM said...

ni boleh dapat virus kencing tikus , bahaya...bukan setakat air tin sahaja...pinggan,gelas ,camca dll..

encHIx laNDax on April 5, 2011 at 4:12 AM said...

yeeellk! ok!thankz!pasni landax basuh lah!hee

dewita on April 5, 2011 at 4:47 AM said...

kakkoii.... ley x kakkoi huraikan lambang misteri yg kakkoi ckpkan td....sy tgu feed back dari kakkoi..mood = excited nk tau...
p/s= wat la bile2 kakkoi free... last but not least...gud luck test

Firdaus Kasim on April 6, 2011 at 11:00 PM said...

ingat ke x elok minum air tin sbb byk gula.. hehe.. kalo minum air kotak? hehe

Tutorial tempatkan iklan Nuffnang di lokasi paling strategik

Ramli on April 11, 2011 at 10:27 PM said...

kena pentingkan kebersihan nie.

mie-zhan on April 30, 2011 at 11:06 PM said...

ambil sbg pengajaran... huuhuhuhu..

HAKMI on May 12, 2011 at 12:10 PM said...

kalo tikus tu baru balik dari kencing, tak pasal kena penyakit kencing tikus.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011