Kau Membodokan Diri Untuk April Fool!

2011-04-01


 Balik dari kuliah...


Treeet Treeeet Treeeeeet!

"Hello?"

"Hello? Kakkoii, nak tanya ni. Kau dapat berita tak lecturer kita just pass away?"

"Hah!?"

"Ada junior bagitau tadi, dia pass away sebab sakit jantung.."

"Bila?"

"Ntah la. Tak tanya pulak aku. Tapi tadi diaorang bawa pergi hospital then pass away dekat sana."


Berderau darah Kakkoii mendengar berita ini.. Lecturer yang paling dihormati dan disenangi oleh semua pelajarnya baru "pass away"?


"Are you sure?"

"Not sure yet. Kitaorang tengah confirmkan"

"Ok, nanti bagitahu aku kalau ada apa-apa berita baru."


Teeet talian diputuskan.


Treet treeet treeeeet!

"Hello.."

"Kakkoii, ko dapat berita tak?"

"Pasal lecturer kita tu?"

"Ha ye la.. Betul ke weh.. sedih la"

"Kakkoii pun tak sure la.."


Tuuut..


"Eh sekejap ada incoming call.."

"Ok aku letak dulu. Nanti ada apa-apa inform aku."

"Hello?"

"Kakkoii!"

"Ye saya... pasal lecturer kita?

"Betul ke weyh??"

"Entah la..."


Tuuut...


"Sekejap ada incoming call lagi."

"Ok"

"Hello?"

"Beb, betul ke dia dah pass away?"

"Mana le aku tau...."

"Orait nanti kalau....."


Bib bib bib... 


Handphone pun kehabisan baterinya..

Ingatkan sampai situ sahaja pertanyaan dari rakan-rakan, tetapi...


Ting! 


Yahoo Messanger diterima dari rakan...


"Betul ke berita tu? Dia dah pass away?"


Tak sempat nak balas...


Ting! Ting! Ting! Ting!


Malas pula nak balas... Makin dilayan makin bertubi-tubi pertanyaan nanti. Untuk meleraikan kekeliruan, lebih baik hubungi terus lecturer tersebut. Untung nasib ada la jawapannya.

Kakkoii pencapai handphone kedua dan mendail nombor lecturer tersebut. Dengan hati yang berdebar-debar, tetap Kakkoii gagahi jua..


Tuuut Tuut.. Tuut Tuuut....


"Hello?"

"Hello, boleh saya bercakap dengan 'lecturer'?"

"Ye saya bercakap.. Ada apa?"

"Eh, encik sihat?"

"Saya sihat walafiat.. kenapa Kakkoii tanya?"

"Errr... tak, tadi saya ada dapat khabar yang encik...."

"Kenapa dengan saya?"

"Errr.. saya dengar encik kena serangan jantung, itu yang call nak confirmkan"

"Eh tak lah.. saya sihat aje ni.. Tengah tengok TV lagi. Dari mana dapat cerita tu?"

"Tak tau lah.. dengar kata ada junior yang sebarkan cerita.."

"Owh... itu maksudnya dia sayangkan saya la tu.. Agaknya dia rindu, tak puas jumpa saya dalam kelas kot.."

"Hehe, ok la encik, minta maaf kerana mengganggu."

"Oh tak mengapa.. Tak nak datang rumah saya makan malam ke?"

"Eh tak apa la encik.. saya letak telefon dulu la ye.. Assalammualaikum"

"Waalaikummussalam.."


........


Kurang ajar! 

Mentang-mentang 1 April, terkena juga dengan lawak bodo junior ni. Jangan la ingat April Fool, kamu nak memperbodokan orang lain!


"Bila dapat kitaorang tangkap, kita tengok siapa yang membodokan siapa! Akan kamu diikat bersama sarang kerengga!"


P/s: Pengajaran.. Jangan sesekali mempermainkan hidup dan mati orang lain.

8 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Anonymous said...

betul2 tu kakkoi,

act kan, as a muslim pon

kita ta leh sambut APril fool

for me, so pity 4 those
yg taktawu history disebalik april fool, nih sume propaganda
kafir laknatullah utk
mlalaikan umat ismlam (:

kesian kakkoi, tp agak2
lau kakkoi dtg uma lect td mesti dpt dinner same an :P best nye ^_^

Kakkoii on April 1, 2011 at 11:23 AM said...

haha wat segan je kalo dtg!

kindergartenlibrary on April 1, 2011 at 5:28 PM said...

sellu tunggu saat ni dulu ..sekarang , tak .hahaha

Kakkoii on April 1, 2011 at 8:03 PM said...

bagus2~ g pun kalo fikir secara logik + kehalusan budaya kita, mengenakan orng aka menipu itu merupakan suatu kesalahan kan kan kan

kindergartenlibrary on April 2, 2011 at 1:03 AM said...

memang .kesian yang jadi mangsanya ~

hOhOy :) on April 2, 2011 at 10:54 AM said...

kakkoi , hohoy dah bace ..
hukhukhuk ..
ciannn + lawokk laa ..
malu pun ade jugokkk ..
haisshh ,, tp april fool sgat2 laah menjerat umat islam ..
lg2 , mreka yg tatau crite dsbaliknye ..
kene sebarkan ni kakkoi ..
http://akupunyesukaasukii.blogspot.com/2011/03/no-for-april-fool-p.html nah :)

Anonymous said...

bako je dak cam gitu.... ade plak benda cam 2 wat main2x

Anonymous said...

ala relek la..
hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011