Cara Bagaimana Kita Mendidik Anak

2011-08-25
-Perbualan 2 ekor ketam malang-
 

Ketika jemaah sedang bersiap sedia untuk sembahyang Witir (Sembahyang Penutupan)...

Kedengaran perbualan 2 orang adik beradik..


"Ok dik, jom kita blah.."

"Jom ! Bunga api aku dah letak dalam peti surat rumah.. Boleh terus main dah."

"Cantik lah ! Mancis pun aku ada bawak ni !"

"Ha jom lah gerak sekarang !"


2 orang adik beradik tersebut bangun lalu keluar dari ruangan sembahyang..
Tiba-tiba kedengaran satu suara dari tangga surau..


"Hoi ! Kau orang ni datang surau nak sembahyang ke atau nak main-main !"

"Err..."

"Sekejap lagi dah nak witir ! Nak pergi mana ni?"

"Err.. Kita orang nak balik lah.."

"Suka hati kau orang aje. Sembahyang belum habis dah nak balik !"

"Dah tu, ayah nak pergi mana pula ni ?"

"Aku nak balik lah !"

"Kitaorang pun nak ikut ayah la ni !"

"Ooo banyak cantik muka kau.. Aku tak solat kau pun tak nak solat eh.. 
Pergi masuk !!"

"........."


Kakkoii terdiam tak mampu nak kata apa-apa..


P/s : Ini la orang kata ibarat ketam mengajar anak berjalan lurus! Macamana anak nak betul jika bapanya pun tak betul?


Jika minat entry ini, sila tekan Like dan Share di FB yer...


46 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

wafiy suzly on August 25, 2011 at 8:00 AM said...

biasaaa ar. haha

Paris Hilton (xila) on August 25, 2011 at 8:01 AM said...

cane nak ajar anak alien pulak ye? hehehehe

Anonymous said...

kalau gwa jadik ank bapak tu memey gwa tepok kepale dier laju2..cilaka! hahaha

-kiah wilcha-

Missjajan on August 25, 2011 at 8:03 AM said...

ayah same je dgn anak . haha

hana on August 25, 2011 at 8:06 AM said...

hahha,...
pe la..
ayah nye pn x tnjuk contoh yg bik..
hampeh..

AleeyaLiya on August 25, 2011 at 8:09 AM said...

:erk hampeehhh punya bapak..kecewa la dengan masyrakat skang..
selamat berpuasa..

Siti Safiyyah on August 25, 2011 at 8:10 AM said...

hmm. sebab tu org kata, jadi mak ayah ni kene jadi role model kat anak2.. sebab macam mana kita sekarang ni, macam tu lah anak2 kita nanti..

Cik Bell on August 25, 2011 at 8:22 AM said...

bapak borek anak rintik..

Lia-De-Pinky-Leo on August 25, 2011 at 8:28 AM said...

camner la anak nak jadi baik..huu

miss ct on August 25, 2011 at 8:57 AM said...

Assalamualaikum..
kk x ajak pakcik tu witir sama? risau pula klu dpt suami mcm ni...erk

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:02 AM said...

@wafiy suzly

Huh.. ape yg biasa?? OMG!

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:03 AM said...

@Paris Hilton (xila)

haha nanti kakkoii tanyekan alien ye.. kalo jumpe r

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:03 AM said...

@Anonymous

Ko ni dah tahap gengster ni jang haha

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:03 AM said...

@Missjajan

Inilah dia bapa borek anak rintik

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:04 AM said...

@hana

Tau tak pe.. menggeleng pale dgr

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:04 AM said...

@AleeyaLiya

Memang kdg2 kita nampak cam normal tp hakikatnya abnormal..

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:05 AM said...

@Siti Safiyyah

Yeap... itu dia ss dah mai.. terbaek!

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:05 AM said...

@Cik Bell

2 thumbs up! exactly!

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:06 AM said...

@Lia-De-Pinky-Leo

Bapanya kene berubah dulu ^^

Kakkoii on August 25, 2011 at 9:06 AM said...

@miss ct

Haha tak terajak time tu.. coz tgh duk fikir..

"ENTRY BARU AKU NIH!!"

lol

RinsyaRyc on August 25, 2011 at 9:32 AM said...

HIHIHI^^

Mss Ieza on August 25, 2011 at 9:34 AM said...

hnya mampu tersenyum :)

sRie aRTy ! on August 25, 2011 at 9:53 AM said...

meh sini anak ketam tuu biar saya masak lemak. HEHE.

Eddy Dce on August 25, 2011 at 2:49 PM said...

haha...ingtkam ayahnye nak pergi sembahyang...nak balik jugak rupanya... :)

aimie amalina on August 25, 2011 at 3:45 PM said...

hahahha
ayoooo
berat ni..mang x leh nk kate ape aihh

FYA PELANG! on August 25, 2011 at 4:07 PM said...

best best. blog ni mmg best :)

Zul Fattah on August 25, 2011 at 4:53 PM said...

haha..bodoh punya bapak..
mesti conpuse budak tu

myhatiku on August 25, 2011 at 5:08 PM said...

erkk..

didik lah anak dengan menunjukkan contoh yg baik..:)

Alisya on August 25, 2011 at 7:55 PM said...

ish ish..ingatkan bapaknya nak ajak masuk sembhyg...rupe-rupenya nak balik jugak...

Miszyuyu on August 25, 2011 at 8:58 PM said...

ishh ishh ..

maszull on August 25, 2011 at 9:12 PM said...

salam...itulah nak ajar anak biarlah ngan cara yg betul...

kalau bapak sendiri x betul ni kan anaknya...:)

bapa borek anak rintik...

msredcheesecake on August 25, 2011 at 9:58 PM said...

Siap cakap kuat2 lagi...tak malu ke? Aish....

HappyIrfa on August 25, 2011 at 11:16 PM said...

SALAM KENAL DARI SAYA..SINGGAH DR BLOG MOON

mmg bapak ketam la :-)

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:44 PM said...

@RinsyaRyc

Wah~ ini gelak ke mengilai??

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:44 PM said...

@Mss Ieza

Senyum itu satu sedekah ^^

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:44 PM said...

@sRie aRTy !

ko ni kanibal ke? ahahha

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:45 PM said...

@Eddy Dce

Bapak borek la kata kan..

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:45 PM said...

@aimie amalina

Pengajaran ^^

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:45 PM said...

@FYA PELANG!

Haha fya pelangi... jadi kipas susah mati kk dah eh?

Tq tq

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:46 PM said...

@Zul Fattah

Bukan konpuse dah.. memang sesat terus

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:46 PM said...

@myhatiku

Itu la dia manusia jahil... nak kawen tapi x da ilmu

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:47 PM said...

@Alisya

Haha bapak dia pun ape tak boleh

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:47 PM said...

@Miszyuyu

Ish ish ish~

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:47 PM said...

@maszull

Setuju~~~!

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:47 PM said...

@msredcheesecake

Speaker sore die memang jenis kuat haha

Kakkoii on August 25, 2011 at 11:48 PM said...

@HappyIrfa

Haha istilah baru moon bg... BAPAK KETAM

Nice!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011