Diari Seorang Guru - Cikgu Jangan Pusing!

2011-08-05


Sewaktu di dalam kelas..


"Ok, parameswara adalah seorang pengasas melaka.. bla bla bla.."


Di dalam hati Kakkoii berkata..


"Ish kesian student yang duduk belakang.. Mesti tak dengar ape yang aku ajar."


So, akhirnya Kakkoii memberi penerangan sambil berjalan mengelilingi kelas..


"Ha, macam ni baru la adil.. Semua dapat dengar."


Dan di akhir waktu pengajaran..


"Ok, ada apa-apa soalan atau mana-mana yang kamu tak faham? Baik tanya sekarang."


Dan seorang pelajar mengangkat tangan lalu berkata..


"Cikgu boleh tak jangan pusing dalam kelas?"

"Kenapa? Kan baru adil semua orang dapat dengar.."

"Ya la memang adil. Tapi leher kami sakit nak ikut cikgu keliling kelas!"

"Erk..."


P/s : esoknya Kakkoii masih mengulangi perbuatan yang sama.. haha



16 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

eva on August 5, 2011 at 11:55 PM said...

hahaah budak skrg dah pandai dh

Kakkoii on August 6, 2011 at 12:09 AM said...

eva >> yup.. negara dah maju..

hana on August 6, 2011 at 2:25 AM said...

hahah...
mesti terkesima kan..
lawak2..

Orang biasa on August 6, 2011 at 3:33 AM said...

hahahaha... memang sakit la kepala nak tgk cikgu yang suka gerak byk ni... :) tapi kalo ckgu dok satu tmpt je, bdk2 cepat ngantok pulak...

Kakkoii on August 6, 2011 at 4:10 AM said...

hana >> terkesima 3x ganda time tu haha

Kakkoii on August 6, 2011 at 4:11 AM said...

orang biasa >> 2 thumbs up 4 u!! huhuhu

Siti Safiyyah on August 6, 2011 at 7:37 AM said...

teringat masa ss skola dulu. Ada cikgu ppuan ni ajar sejarah jugak macam kk. Tapi cikgu ni jenis vogue sikit. Cara dia sebijik cm kk. Berjalan keliling kelas. Haha. Mata kitaorg pon ikot pusing sama. Tapi cara ni bagus actually. Barulah bdk2 tak ngantuk walaupon leher sakit nak pusing :D

Kakkoii on August 6, 2011 at 8:35 AM said...

ss >> hahaha memang bagus cara ni kan.. at least student leh xercise skali haha

nizamghazi on August 6, 2011 at 3:18 PM said...

Kreatif jugak citer ni
Kakkoi yg buat ea

Kakkoii on August 6, 2011 at 3:20 PM said...

nizamghazi >> cerita dlm semua ni adalah pengalaman kk atau pengamatan kk yg diolah menjadi sebuah cerita yang menarik "kot".. haha

I wong (依之汉) on August 6, 2011 at 3:45 PM said...

Suka dengar komen pasal cikgu. :)
Teringat zaman sekolah dulu-dulu. Cikgu seronok ajar di hadapan, murid seronok main di hadapan.

Tapi jangan jadi cam Cikgu Shida lak. Cikgu seronok main di youtube, anak murid terkekeh-kekeh di belakang...
Sedih kalau ada cikgu begitu bukan?

http://aididmuaddib.blogspot.com/2011/07/scammer-hai-o-ghope-nye-kome-ye-weh-aje.html

Dah tu boleh pulak join MLM... :(

gadis bunga on August 6, 2011 at 5:36 PM said...

cikgu kalau keje gerak gerak jeh dalam kelas memang buat student pening . sebab asyik nak kena pusing kepala jugak . HAHA

Kakkoii on August 6, 2011 at 9:28 PM said...

I wong >> huhu ape nak wat... setiap orng ada cara dan minatnya masing2..

Kakkoii on August 6, 2011 at 9:29 PM said...

gadis bunga >> kalo cikgu x gerak nanti cikgu yg kepala penin coz student pakat tido ramai2 haha

Tasha on August 7, 2011 at 8:32 AM said...

kalu x pusing nnt yg blakg ngelat wat keja lain..hehe

Kakkoii on August 7, 2011 at 8:33 PM said...

tasha >> tepat sekali... wat keje lain x pe lagi... kalo tido berdengkur memang x boleh dimaafkan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011