Diari seorang guru - Tersilap kata tidak boleh diundur

2011-12-30
Adakalanya lelaki boroi bermuka jambu dianggap sebagaiperempaun yang mengandung..


Pada mingu terakhir Kakkoii berkhidmat sebagai seorang guru...

"Ok murid-murid semua, minggu ini merupakan minggu terakhir saya mengajar kamu.."

"Lah, cikgu nak pergi mana?"

"Saya nak cuti lah.."

"Kenapa sekejap sangat ajar kami?"

"Kerana saya hanya seorang guru ganti sahaja..."

"Ajarlah lama lagi ciku.."

"Tak boleh,nanti cikgu asal kamu yang saya ganti nak ajar siap pula?"

"Suruh dia cuti lagilah..."

"Haha mana boleh suka-suka cuti !"

"Kenapa dia cuti cikgu?"

"Dia kan cuti bersalin.. Saya ganti dia mengajar kamu sepanjang dia bercuti sahaja.."

"Kan ramai cikgu sekolah ni yang mengandung, cikgu gantikan merekalah.."

"Mereka dah ada cikgu lain gantilah.. Tapi sekarang memang musim orang mengandungkan?"

"A ah cikgu.. Ramai yang mengandung.."

"Eh, saya nak tanya sikit.."

"Tanya apa cikgu?"

"Pn. K garangkan? Saya selalu nampak student kena marah dengan dia."

"Dia garang macam harimau, cikgu!!"

"Tapi kalau ikutkan keadaan, dia mana boleh marah-marah sangat.."

"Kenapa? Dia sakit ke cikgu?"

"Aik? Dia kan mengandung... Orang mengandung mana boleh marah-marah macam tu.. Berapa bulan dah dia mengandung?"

"........"


Suasana sepi seketika..


"Wahahahahhahaha"


Tiba-tiba kelas Kakkoii riuh dengan hilai tawa murid-murid semua...


"Kenapa? Saya tersalah cakap ke??"

"CIKGU, PN.K TU BUKAN MENGANDUNGLAH! PERUT DIA MEMANG MACAM TU!!"

"Erk.. Mati aku!"


P/s : Mati-mati fikir dia mengandung... :-(

I'm Sorry!





12 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

Paris Lipton on December 30, 2011 at 3:44 AM said...

bru nk cri url kakoii tp tgok ade kat dashboard...mana hilang...
selamat 2012!!!

Cik Hujan on December 30, 2011 at 3:44 AM said...

kena amik tips ngan kakkoi ni. :tulis

aimie amalina on December 30, 2011 at 4:05 AM said...

kekekekek
adoiiiii
cikgu ponn
serkap jarg jek
hehehehe

Anonymous said...

aku g tau dier c kong nanti tau ..hahahahah btw cikgu tu cool doe .nampak je camtu tapi perghhh bila kene peluk memang syahdu betul hahahahah

mohdhazlan Dreadlock on December 30, 2011 at 6:58 AM said...

hehe ..

slmt thn br cikgu!

Phat on December 30, 2011 at 7:01 AM said...

haha cam siot

sLpmEpLz™ on December 30, 2011 at 7:05 AM said...

HAHA selamat malam cikgu *upin ipin*

Abhamz on December 30, 2011 at 3:34 PM said...

salam, cikgu yg disayangi oleh murid2nya...

miszfyeza on December 30, 2011 at 11:20 PM said...

hahahah terbaikk lahh !!

El-Janna on December 31, 2011 at 12:34 AM said...

keh878 apalahhhhhhhhhhhh

eLLa n aLia on December 31, 2011 at 3:08 AM said...

haha! habislah.. lawak2x..

hana on January 23, 2012 at 9:05 AM said...

hahahahh....
habes la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011