Peristiwa Bila Stim

2012-06-25


Peristiwa ni berlaku ketika minggu peperiksaan akhir yang lepas..

Telah menjadi kebiasaan untuk kami belajar sehingga larut malam. Tanpa disedari, jam menunjukkan pukul 2.30 pagi..


"Ah sudah, jam 2.30 pagi dah woi!"

"Hah? Biar betul kau."

"Betul la ni... Patut lah mata aku stim aje."

"Adoi, mati aku.. Tak habis study lagi ni. Esok pulak test jam 8 pagi!"

"Sudah... Tido lah wei. Esok bengong otak masa jawab nanti.."

"Kau tidur lah dulu. Aku sikit lagi nak habis ni.."

"Ye lah... Aku tidur dulu lah. Esok kejut aku ye."

"Aku rasa tak bangun esok ni..."

"Set jam loceng lah.."

"Kau lah set.. Aku kalau macam ni memang tak sedar punya."

"Aku? Lagi lah tak sedar!"

"Kau, kalau orang call baru kau nak sedar!"

"Haha.. Tu yang uniknya aku ni!"

"Apa kata kau message budak perempuan minta diaorang telefon untuk kejutkan pagi esok.."

"Orait.... Bagus idea kau tu"


Dengan mata yang stim, Kakkoii menaip message dan hantar ke seorang rakan perempuan yang turut mengambil peperiksaan yang sama..

Keesokan harinya...


"Tuut Tuuuutttttt.....! Tuut Tuuuuuuuuuuuutttttt......!!"


Sambil bangun tido, Kakkoii menjawab dengan suara yang penuh ke-mamai-an...


"Hellooo....?"

"Hello Kakkoii... Bangun dah jam 6.30 pagi ni. Bangun solat Subuh.."

"Errmmm... Ngantuknya.. Kau kejut lagi 15 minit please.."

"Hah?"

"15 minit lagi..."

"Nanti jangan lewat datang test saya ye... Kamu lewat 15 minit, saya tak bagi ambil test tu."

"Hmmm.... Yer tau..."


Talian dimatikan....


"....... Huh? Siapa yang call aku tadi?"


Kakkoii lihat Call History, tertera nama "Pensyarah Puan X.."


"Kenapa dia call aku pagi-pagi ni??"


Kakkoii lihat message yang dihantar semalam...


"Hey, sorry to disturb u early this morning... 
Would you please do wake up call for me? 
Aku takut terlajak tidur la wei.. Urgent

Got a test kan?
Thanks yea.. Sayang kau.. haha."

To : Pensyarah Puan X..
Sent : XX-06-2012, 2.43 am


"Erk...."


P/s :- Oh My God.. What have I done? An awkward day...






21 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

SnowladieS on June 25, 2012 at 7:55 AM said...

patotnye last sekali tu letak bunyi cengkerik hahak!

maszull on June 25, 2012 at 7:57 AM said...

assalamualaikum Kakkoii...alamak nape jadi mcm tu hehehehe....

lama x dengar citekan....

wafiy suzly on June 25, 2012 at 8:02 AM said...

Lama menyepi..

wafiy suzly on June 25, 2012 at 8:02 AM said...

Lama menyepi..

Siti Safiyyah on June 25, 2012 at 8:04 AM said...

masalahnya, lecturer tu memang call betul2 nampaknya. haha! pagi2 dah dapat panggilan hangit :P

Kakkoii on June 25, 2012 at 8:05 AM said...

@SnowladieS

tak tau nak taip bunyi cengkerik!! hahaha

Kakkoii on June 25, 2012 at 8:06 AM said...

@maszull

haha jadi gitu sebab mamai sgt time tu.. mata stim abis nak tido je igt.. sampai tekan pun salah.

x dengar cite coz bz la kak~

Kakkoii on June 25, 2012 at 8:06 AM said...

@wafiy suzly

apa nak buat.. kita kan orang yg sepi..

Kakkoii on June 25, 2012 at 8:08 AM said...

@Siti Safiyyah

Tau x pe.. masuk je amik test masa dia bagi kertas dia dah duk gelakkan..

Awkward betul

Aliff Haikal on June 25, 2012 at 8:11 AM said...

KAHKAHKAH sumpah kelakar

habislah kalau laki lecturer kau baca , mau kau kena tetak :p

cantik blogg ! :)

Kakkoii on June 25, 2012 at 8:18 AM said...

@Aliff Haikal

mau nye x bace.. laki dia tu pun lecturer aku jugak. Siap gelak depan aku lagi tu!

Anonymous said...

Kw-

Aku bace story ko pun aku rase stim je .kah kah .btw stim tu menatang ape . Hee

NURUL ATIQAH on June 25, 2012 at 9:04 AM said...

hahahaha.. kelakar laa ^^

hana on June 25, 2012 at 10:15 AM said...

hahahaha
naseb bek pensyarh tu kjut gak..
haiyaa..
lawak2..

Kakkoii on June 25, 2012 at 6:15 PM said...

@Anonymous

stim tu istilah yg digunakan untuk keadaan mata yg separa terbuka kerana ngantok? haha

Kakkoii on June 25, 2012 at 6:15 PM said...

@NURUL ATIQAH

tu la genre blog ni... kisah kehidupan yg kelako

Kakkoii on June 25, 2012 at 6:15 PM said...

@hana

nasib baik la die baik... hahah

Anonymous said...

Untung lah lu pernah cenggitu .keh keh keh

Kw

Kakkoii on June 26, 2012 at 6:03 PM said...

@Anonymous

ye lah.. lupe ko x pernah tidur lewat haha

miss ct on June 28, 2012 at 6:37 PM said...

Assalamualaikum...

mesti muka merah kan time dpt kertas exam tu?? eerr.. mcm mana blh tak perasan bg sms kat lecturer..lecturer kk sgt baik..siap telefon lagi..

Anonymous said...

Pelajar harapan ijc mane tdo lewat muhahaha

Kw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011