Abang Tak Boleh Beli Yang "Tu.."

2012-07-06
yang ni memang tak boleh beli.. kalau boleh "murah" aje harganya..

 
Seperti yang diceritakan oleh rakan Kakkoii...

Di kawasan berhampiran rumahnya terdapat sebuah gerai menjual daging lembu.. Pada suatu hari, rakan Kakkoii ingin membeli daging lembu..

Maka pergilah dia ke gerai tersebut..


"Err.. Dik, saya nak beli daging."

"Ha berapa kilo?"

"Sekilo aje.. tapi boleh potong yang baru tak?"

"Ha boleh-boleh.. Nak bahagian mana?"


Sambil melihat daging yang digantung, kawan Kakkoii meminta bahagian "batang pinang" (Bahagian paling mahal dan paling sedap)


"Eh yang ni tak boleh la bang.."

"Lah, kenapa? Dah ada yang beli ke?"

"Err tak ada.."

"Dah tu kenapa saya tak boleh beli?"

"Kalau abang beli, nanti yang lain tak nak beli!"

"Hah?"

"Yer lah.. kalau dah beli yang ni, nanti orang lain nak beli apa?"

"Erk.. Macam tu pulak.."

"Ha ah.. Pilih bahagian lain lah!"

"Err tak apa lah dik. Lain kali saya datang beli.. Duit tertinggal dekat rumah lah"


Sambil berlalu pergi dan tak datang-datang lagi..
Akhirnya difahamkan, tidak sampai sebulan gerai tu ditutup kerana tidak mendapat "sambutan"...

P/s :- Kalau orang nak beli tak dibaginye, nak sambutan apenye.. Lari pelanggan adalah! Ada juga peniaga bodoh macam tu ye?



5 Komen Dari Mereka Yg Kakkoii:

hana on July 6, 2012 at 9:14 AM said...

hahaha
budus..
dah tu sampai kesudah x de sp yg bli..
hahha

sHiMi sHinHae~ on July 6, 2012 at 7:30 PM said...

erk ?haha ad lak penjual cmtu ..jgn jual larr len kali :p

maszull on July 7, 2012 at 8:00 PM said...

assalamualaikum kakkoi....yer la betul tu org nak beli x bagi tu sbb kedai tutup akhirnya...:)

Phat on July 8, 2012 at 6:32 PM said...

mcm2 hal la si KK ni haha

zacky786 on July 19, 2012 at 12:46 PM said...

adehh !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kakkoii-me Copyright © 2011